Spørgsmål:
Hey, skriver til jer fordi jeg har det meget skidt med min tissemand. Den er alt alt alr for lille. Den er ikke blevet større siden jeg blev født og den har ingen hår altså sådan ingen, og det er fucking træls. Hver gang jeg skal i bad med venner er det sygt pinligt. Og jeg har også en kæreste og hun bliver ved med at spørge om vi skal have sex og om hun må sutte min pik, men bliver nød til at sige nej hver gang. Det er bare så træls med sådan en lille tissemand, og hvis i ikke tror på mig kan jeg godt sende et billede over mail eller tf. Vh

Svar:
Hej
Det lyder som om, at det fylder meget for dig. Det er også helt okay. Vi kan sagtens forstå, hvis du kommer til at sammenligne dig med andre, deres kroppe og tissemænd. Det er noget de fleste mennesker kommer til at gøre, men det er desværre også noget, der kan gøre en frustreret eller ked af det. Man kan komme til at tænke at andre har "perfekte" kroppe, og ofte kommer man til at lægge mærke til alt det, man ville ønske var anderledes hos en selv, frem for de ting, man synes, er flotte eller er glad for. Særligt når man er i puberteten og ens krop forandrer sig meget, kan man komme til at lægge mærke til alt det der føles som "fejl" og man kan blive usikker. Vi nævner de her ting, ikke fordi vi vil underminere, hvordan du har det, men for at fremhæve at der (desværre) er rigtig mange der tænker sådan nogle tanker - også folk man måske kan synes har en helt "perfekt krop". For nogle hjælper det at minde sig selv om, alle de fantastiske ting ens krop gør hver dag, eller forsøge at fokusere på de ting man godt kan lide ved ens krop.
Mange drenge/mænd har en tendens til at tale rigtig meget om penisstørrelser og betydningen af størrelsen. Det kan være med til at skabe en illusion, om at det er bedst at have en stor tissemand. Men i virkeligheden har penisstørrelsen ikke den store betydning. Det er en myte, at mænd med store tissemænd er bedre elskere, eller at det generelt er bedre at have en større tissemand. Du kan læse mere om størrelse på tissemænd her.
Sex bliver altså ikke bedre, fordi tissemanden er stor. Mange sexpartnere foretrækker ikke store tissemænd. En stor eller bred tissemand øger risikoen for, at det kan gøre ondt på partneren, hvis man har samleje i skeden eller i endetarmen. I øvrigt er mange piger og unge kvinder mere følsomme uden på deres skede end inde i skeden, fordi det er her deres klitoris nemmest kan stimuleres direkte, mens resten af klitoris-organet ligger skjult inde i underlivet. Du kan læse mere om klitoris her.
Der er rigtig mange drenge/mænd, som er bange for, at deres pik er forkert eller for lille. Det er ikke altid, folk siger højt, at de er usikre, derfor kan man godt tro, at man er den eneste. Men alle pikke er forskellige i størrelse, form og farve. Ofte tænker folk at tissemanden skal være større - måske fordi det eneste sted, de rigtig kan se andre stive tissemænd er i porno. Pornomodellers tissemænd er større end flertallets, mens billedmediet også kan snyde ved at forvrænge størrelsen ved hjælp af perspektivet, så tissemanden ser større ud.
Måske det kunne være en idé at udforske dit sexliv med din kæreste – det lyder jo, som om, at hun i hvert fald gerne vil – og hvem siger, at hun tænker på størrelsen? I al fald kan I jo have en snak om det, og hvis hun rigtig holder af dig, og tænder på dig, bør størrelsen ikke betyde noget.
Som det sidste, når du nævner, at du ikke har nogle hår på eller omkring din tissemand. Det kan være tegn på hormonmangel – så måske er det en god idé at få tjekket det hos lægen.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen eller via vores chat eller telefonrådgivning. Vores åbningstider er alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx139
Dreng/Mand på _ år