Spørgsmål:
Jeg har fået nogle små hvide knopper på penis. De sidder i små grupper på skaftet og er på størrelse med knappenålshoveder. Desuden er penis mere rødlig end normalt og virker let irriteret - især når penis er erigeret. Desuden oplever jeg let rødmen og irritation omkring urinrørsåbningen på penishovedet. Hvad kan det være? Jeg har fået lavet de ‘almindelige’ tests hos egen læge.

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål.
Vi kan desværre ikke herinde fra give dig svaret på, hvad det kan være, da det kræver mere information, uddybende spørgsmål til din situation og en lægefaglig undersøgelse. Du skriver du har fået foretaget ”almindelige test” hos egen læge, men det ved vi ikke, hvad betyder, eller hvilke svar du fik.
De små hvide knopper kan i sig selv lyde som talgknopper, som er fuldstændig ufarlige. Men i og med at du har symptomer på infektion, altså rød og irriteret hud, kan det også handle om feks. udslet, svamp eller en kønssygdom. Hvis lægen kun har tjekket dig for klamydia, kan du bede om test af flere kønssygdomme.
Vi håber du er kommet nærmere et svar på dit spørgsmål. Hvis ikke, er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 på alle hverdage mellem 15 og 19. Så giver vi meget gerne yderligere rådgivning, hvis du har lyst eller brug for det.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx136
Dreng/Mand på _ år