Spørgsmål:
Hej sexlinjen mit navn er Marie jeg har fået noget. tid siden opdaget at der sidder en bule/knub over min klitoris jeg er virkelig bange for at det kan være farligt Det gøre ondt jeg jeg røre ved den!! og jeg ved ikke om det er farligt eller have noget.at gøre med at sidste gang jeg havde mens var den 60 dage forsinket men hvad er det?er det farligt at gøre mega ondt tørre mig eller røre ved den jeg er så bange og ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar:
Kære dig.
Det lyder ubehageligt, at du har fået en knop/bule over din klitoris, som gør ondt. Det er desværre ikke muligt for os herindefra, at fortælle dig præcist hvad det er, da det vil kræve, at en læge kigger på det. Dog kunne det godt lyde som om, at det kunne være en form for bums eller byld. I så fald, er det helt normalt, og også noget langt de fleste oplever at få i det område - også ofte flere gange i løbet af ens liv. Det er ikke farligt, og vil typisk gå over af sig selv. Andre gange er det nødvendigt at en læge kigger på det, og behandler det.
Generelt vil vi anbefale, at hvis du har ondt og generet af noget, skal du gå til lægen. Det kan være grænseoverskridende at skulle undersøges i ens intime område, men vi skal alle sammen igennem det på et eller andet tidspunkt, og det er vigtigt at vi ikke undlader at gå til lægen, hvis vi har et problem. Lægen er vant til at håndtere det, hvis man er nervøs eller usikker, men det er altid en god idé at sige, hvis man synes det er svært og grænseoverskridende.
Umiddelbart tænker vi ikke, at din manglende menstruation har noget at gøre med knoppen. Det er desuden helt normalt, at ens menstruation kan være meget uregelmæssig de første par år efter man har fået den.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Du er også velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Bh fra Sexlinien, XX136
Pige/Kvinde på _ år