Spørgsmål:
Hej jeg har oplevet priapisme og havde det i lang tid 3 dage inden jeg opsøgte læge de prøvede at dræne men måtte operere. Nu kan jeg kun få rejsning nogle gange med hjælp fra en penis ring og har slet ikke den samme lyst og det har ødelagt meget da jeg altid har været meget viril.. kan man løse det med evt operation og ikke penis protese mvh mig (navn ændret af Sexlinien pga. anonymitet).

Svar:
Hej! Det er almindeligt at sådan en oplevelse godt kan påvirke lysten, så det er derfor, du oplever mindre lyst end tidligere. Det er en meget specialiseret rådgivning, du beder os om på Sexlinien, som vi ikke er i stand til at give, fordi den ligger langt væk fra den viden og den målgruppe, vi arbejder med. Vi er en rådgivning for unge mellem 15-25 år.
Du kan gå til din egen læge og forklare, hvad du oplever nu, efter du har været igennem priapisme og operation. Langvarig priapisme kan være ødelæggende for vævet i penis og gøre det sværere at få rejsning. Derfor kan det også være, at almindelige rejsningsmedicin måske ikke vil være en hjælp. Lægen kan så henvise til evt. speciallæge, der kan forklare dig om de muligheder, der evt. findes, fx. andre former for rejsningsmedicin eller en penisprotese der kan skabe rejsning. Den sidste mulighed kan du læse mere om her på Sundhed.dk.
Heldigvis er der mange andre muligheder for et godt sexliv, men vi forstår godt, at det kan kræve lidt omvænning, når du er vant til et sexliv med fuld rejsning. Evt. kan du selv vælge at opsøge en klinisk sexolog for at få hjælp til. hvordan du får din lyst og dit sexliv til at fungere igen. Du kan evt. lede efter en på på Klinisksexologi.dk.
Hilsen Sexlinien, XX7.