Spørgsmål:
Jeg har jo mest været sammen med drenge. Der har jeg mest oplevet at vi været fælles, altså samtidige. Når man boller er man jo fælles om det der sker. Nu har jeg så fået en pigekæreste. Vi ved jo ikke så meget om det men har da været en del sammen, også i påskeferien. Men vi er ikke sådan fælles om det. Vi gør lissom en pige færdig af gangen. Altså fx først min veninde hvor alt går ud på at tilfredsstille hende. Og så først når hun er helt færdig og ikke kan mere, så er det så min tur. Synes nydelsen bliver større når begge er koncentreret om den samme, men det betyder jo så også at man tager på sig selv. Fire hænder og en tunge fx kan jo virkelig nå mange gode steder på kroppen. Men jeg ved jo godt at vi så ikke er fælles om nydelsen lissom når man boller med en dreng. Ved ikk om jeg har forklaret det ordenligt. Er det en almindelig måde vi er sammen på som piger eller burde vi prøve at være mere "sociale." Ved ikk om i forstår spørgsmålet?

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål. For at svare kort på dit spørgsmål, så ja – det er en helt almindelig måde, I har sex på. Vi får lyst til at sige, at der findes lige så mange rigtige måder at have sex på, som der findes mennesker. Uagtet køn, så kan man have lyst til, at begge parter fokuserer på et menneske ad gangen, fokuserer på sig selv eller at man smelter mere sammen i sexen. Man kan også skifte undervejs, der er ikke noget rigtigt eller forkert. Det er også helt forståeligt, at man kan blive usikker, når man pludselig begynder at have sex på en ny måde – fx med en pige i stedet for en dreng. Men det lyder som om, at du er meget velreflekteret. Det er super sejt, bliv ved med det! Så længe man er nysgerrig, prøver sig frem og mærker efter undervejs, så kan det ikke gå helt galt. Det sidste råd vi vil give med på vejen, er at tale om det. Det kan være, at din kæreste også har gjort sig tanker, om den måde I har sex på. Nu handler det om, at I skal finde ud af, hvordan I godt kan lide at have sex med hinanden. Og det er noget, som man bliver nødt til at snakke om løbende.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen til at skrive til os på chatten eller ringe på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Venlig hilsen
Sexlinien, XX131