Spørgsmål:
Hej. Jeg har skrevet med en pige i snart 2 måneder og været sammen med hende i en hel weekend, hvor hun overnattede hos mig. Vi havde det hyggeligt og alt gik godt. Men et par dage efter hun tog hjem, begyndte hun ikke at svare så meget mere. Hun var så sammen med hendes familie som selvfølgelig giver mening at man så ikke svarer så meget når man ikke ser dem så tit. Dog når hun kom hjem begyndte jeg at spørge ind hvorfor hun efterfølgende ikke svarede og ikke var kærlig og flirtende i vores chatten. Fandt ud af at hun gerne ville have en pause fordi hun var stresset. Over hvad ved jeg ikke præcis. Jeg ved også at hun har også været i nogle dårlige forhold, som gør at hun ikke vil sætte sine krav til mig for højt, så hun ikke bliver såret igen. Hun har nemlig fået spiseforstyrrelser af det. Det har hun fortalt med ansigt til ansigt, og det har jeg selvfølgelig respekt for. Men det er selvfølgelig ikke nemt for mig at holde en pause fra at få forholdet kørt videre, men bare normal og meget kedelig chatten, som om hun er ligeglad med mig. Jeg har været igennem nogle meget svære dage med overtænkning og depression. Har fået det nogenlunde igen, men det gør stadig ondt. Venter lidt på at hun er færdig med at holde sin pause, så hun kan få det mentalt godt igen. For hvad, det ved jeg ikke. Kan i hjælpe mig om hvad i synes jeg skal gøre i denne situation? Ved inderst inde hun godt kan lide mig, men det bare ren tortur når hun ikke udtrykker sig for det.

Svar:
Hej med dig. Tak for dit spørgsmål. Hvor er det godt, du skriver ind.
Det kan være svært og intenst at gå og føle, at man er i venteposition på én, man synes er sød. Så det forstår vi godt fylder for dig.
Du lyder som en sød, forståelig og tålmodig person. Du er ikke alene om at føle dig usikker, når du går og ”afventer svar” fra hende, som du synes er sød. Det er en følelse, mange godt kan genkende, og den kan være svær at være i. Mange kan komme til at vende det indad og blive usikker på, om man har gjort noget forkert, eller hvorfor den anden ikke svarer. Vi ved jo ikke, hvorfor hun ikke svarer dig, men det lyder som om, at der er ting, som fylder for hende. Når det så er sagt, så lyder det til, at du måske har brug for noget afklaring fra hendes side. Altså at vide, om hun gerne vil blive ved med at date, eller hvordan hun har det med jeres relation. Er det rigtig forstået? Det kan også være at fortælle hende, at det gør dig usikker og i tvivl om, hvad hun gerne vil, når du føler dig i venteposition? Har du overvejet at fortælle hende, at du synes, hun er super sød, men at du har brug for at vide, om hun stadig gerne vil ses? Du kan også fortælle hende, at du selvfølgelig godt forstår, at hun har det svært, men at du har brug for at vide, om hun gerne vil ses eller ej, fordi det fylder for dig ikke at vide, hvad du kan regne med?
Det er nemlig helt okay at du giver udtryk for, at du gerne vil høre, om hun stadig gerne vil ses. Derudover, så kan det være en god idé at prøve at distrahere dig selv med andre ting, mens du ”venter”. Det kan være at lave noget, der får dine tanker på andre ting end hende og tager dit fokus. F.eks. kan det være at se venner, lave ting du synes er sjovt, være aktiv eller kreativ. Alt, du godt kan lide at lave.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os igen for en uddybende samtale. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15-19 på chat, brevkasse og telefon 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien