Spørgsmål:
Jeg er en ung pige fra Greve, og jeg er virkelig forvirret over hvad jeg skal gøre. Min kæreste på 18 år, har udtrykket at han meget gerne vil tisse på, men jeg synes at det er klamt. Jeg er bange for at han slår op med mig, hvis jeg ikke gør det. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Du skal have ros for, at du tager dine grænser alvorligt og søger rådgivning herinde. Det kan være svært at sætte grænser over for en, man godt kan lide. Især hvis man er bange for, at blive valgt fra på grund af det.
Sex og lyst er forskellig for alle mennesker. Når man er to som skal have sex med hinanden, skal man begge have lyst til den sex, man dyrker sammen. Det betyder også, at man nogle gange ikke kan få opfyldt alle sine lyster. Og så må man overveje, hvor meget det er værd, at få opfyldt sin lyst eller om det kan gøres på en anden måde. Det er aldrig en andens trivsel værd, at få opfyldt sin lyst. Du skriver, at er du bange for, at din kæreste skal gå fra dig. Du kan prøve at spørge dig selv, hvad en god kæreste er? Hvis din kæreste vil slå op med dig, fordi du ikke vil gå over dine egne grænser, kan du spørge dig selv, om han er den rigtige at være kærester med?
Måske du og din kæreste kan finde noget andet spændende, I kan gøre sammen? Noget som I begge har lyst til. I kan tale om fanatiser, se porno sammen eller læse frækt litteratur som I kan inspireres af.
Vi lægger mærke til, at du nævner din kærestes alder. Betyder aldersforskellen meget for dig? Når der er forskel i alder, kan der også være forskel i magt. Der kan også være forskel i magt, hvis én i et forhold har mere seksuel erfaring, end den anden. Alle mennesker har ansvar for, at overholde andres grænser. Men hvis man har mere magt, har man også større ansvar for ikke at komme til at presse den anden til noget.
Vi håber at dette svar kan hjælpe dig videre. Du er altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien