Spørgsmål:
Hej jeg er en 15 årig dreng vis røvhul er begyndt at blive rødt og svire, efter min lære pg jeg havde anal sex den anden dag. Er det en kønssygdom? Eller er det “bare” blevet misbrugt for hårdt?

Svar:
Hej! Det lyder ikke rart - det kan være at huden omkring endetarmsåbningen er blevet belastet for meget og derfor reagerer med rødme og svie. Desværre kan det også være tegn på smitte med herpes. Du kan læse mere om herpes her, men det vil være en god idé hurtigt at få din læge til at se på det. Hvis du er hurtig, så kan du få en tabletbehandling mod herpes.
Men du skriver at det er din lærer, du har haft analsex med. Det er ulovligt for lærere at have sex med deres elever, også selvom eleven er over 15 år. Det kan være en god idé, at du snakker med en voksen om, hvad der er sket mellem din lærer og dig, fx en anden lærer på skolen eller en af dine forældrer, evt. med lægen. Hvem tror du, du vil føle dig tryggest ved at tale med? På den måde kan du sikre dig, at din lærer ikke har sex igen med dig eller med andre elever.
Du kan læse mere om seksuel lavalder her.
Har du flere spørgsmål, kan du skrive igen eller du kan chatte med eller ringe til os på alle hverdage mellem kl. 15 og kl. 19.
Hilsen Sexlinien, XX7.