Spørgsmål:
Hej. Jeg har tænkt på, om man kan få finger for hårdt? Kan man “ødelægge” eller gøre skade på noget i skeden, hvis man får finger for hårdt?
Jeg har også tænkt på, om der sker noget, hvis man får sperm i munden, når man giver et blowjob? Er der egentlig nogle regler for hvor gammelt sæd skal være, før det ikke længere kan gøre en pige gravid?

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Nej, du kan ikke ødelægge skeden ved at få finger for hårdt, men du kan derimod risikere sår, rifter eller andet, som kan være ubehageligt. Det meget forskelligt hvordan man kan lige at få finger, og der er ingen regler for hvornår det er for hårdt.
I forhold til sperm i munden, så fordøjer kroppen det ret nemt. Der er dog risiko for at du kan få en infektion eller en kønssygdom, men risikoen for at få en kønssygdom er der om du får sperm i munden eller ej. Hvis det er noget du/i er nervøse for, så kan i jo blive testet og så anvende kondom indtil da.
Sæd kan som regel ikke overleve uden for kroppen i mere end 30 minutter, men hvis det drejer sig om sæd i livmoderen, så kan det derimod overleve i 5 dage.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål! Du er meget velkommen til at kontakte os igen hvis du skulle få behov for det. Vi har åbent på chatten og telefonen alle hverdage ml. 15 og 19. Vores nummer er 70 20 22 66.
Venlig hilsen
Sexlinien