Spørgsmål:
Hej! Hvis jeg har haft skrevet meget med en fyr fra mit arbejde, som er 5 år ældre end mig, og jeg er gået hen og blevet meget vild med ham, hvis vi jar sex, eller noget i den dur, klassificeres det så som grooming?

Svar:
Hej.
Tak for at skrive herind.
Når du er over 15 år er du over den seksuelle lavalder. Hvilket vil sige at du gerne må have sex me den fyr selvom han er 5 år ældre.
Du skal bare være opmærksom på at der er en alderforskel mellem jer. Dette gør at det er vigtigt at du mærker hvor dine grænser er, ligesom det er vigtigt at din fyr også lytter til dig, og sikre du med på det der skal ske. Hvilket i øvrigt altid gælder, men som er ekstra vigtigt i jeres situation.
Men eller er det fuldt lovligt, og ses bestemt ikke som groomning.
Vi sætter også lige et link ind til hvor du kan læse mere om den seksuelle lavalder.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, eller er du velkommen til at ringe eller skrive herind igen hverdage mellem 15-19
Mvh Sexlinien