Spørgsmål:
Hej Jeg skriver, fordi jeg kan mærke, at det går mig mere og mere på… Det er lidt en lang historie, og undskyld for det. Jeg har en dejlig mand, som jeg har været sammen med, siden vi var 17 og 19. Vi har et par børn og min mand har ikke haft lyst til sex, imens jeg var gravid. Iflg ham fordi han har svært ved tanken om, at der ligger et barn derinde. Efter fødslerne har jeg til gengæld haft meget lidt lyst til sex, og gennem årene har jeg lagt mærke til, at han går på toilettet 2-4 gange om dagen. Minimum 2 gange ved jeg, at det er, fordi han ser porno og onanerer. Efter fødslen af vores sidste barn (som nu er 1,5), har vi haft sex 2 gange. Igen fordi jeg ikke har haft lyst - og faktisk også, fordi jeg var i tvivl, om vi skulle fortsætte forholdet. Jeg har selvfølgelig godt vidst, at han har et behov. Vi har nu de sidste 3 ugers tid genfundet hinanden. Dagligt haft sex eller jeg har givet ham blowjob 1-2 gange om dagen. Vi har snakket om at prøve anal sex og sexlegetøj, og vi har på en eller anden måde fundet hinanden i det seksuelle på en helt anden måde, end vi har prøvet før. Vi er nysgerrige på, hvad den anden fantaserer om og tænder på, hvor det før nok var gået hen og blevet lidt for kedeligt og trivielt. Alligevel kan jeg se, at han stadig søger på porno 1-2 gange om dagen - ofte live sex webcams eller sexchats eller er på Twitter og ser en masse. Et par uger inden vi begyndte at have sex igen, havde han søgt på luder og nogle dage senere på lejeboliger. Jeg tror ikke, han har været mig utro eller været ved en prostitueret, og alt det var jo også før, vi begyndte at have sex igen. Men jeg kan mærke, jeg føler en eller anden form for tillidsbrud eller svigt… Han har jo ikke gjort noget, men jeg får følelsen af, at jeg ikke er nok eller kan give ham det, han gerne vil have og at han ikke er ærlig over for mig, hvilket gør mig ked af det. Så mit spørgsmål er nok; er det normalt med så stort et sex-behov og onani/porno 2-3 gange om dagen? Burde jeg snakke med ham om det/konfrontere ham med, at jeg kan se, hvad han har søgt på (f.eks det med luder og live sex cam/sexchats)? Mvh. Den tænkende

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest lyder det rigtig dejligt at I to har genfundet hinanden seksuelt og at I er begyndt at udforske hinandens fantasier. Det kan være svært at få gang i et sexliv efter noget tid med inaktivitet, så det skal I have stor ros for.
I forhold til dit spørgsmål om hvorvidt at det er normalt at have et ”så stort et behov” for sex, porno og onani, er der ikke rigtig en specifik norm og det varierer meget fra person til person. Det lyder umiddelbart også som om at det ikke handler så meget om hvorvidt om hans forbrug er normalt, men mere om det tillidssvigt som du føler omkring hans forbrug.
Vi tænker at det ville være en rigtig god ide at tage en snak med ham omkring det, da han er den eneste der kan give dig de svar som det lyder som om at du har brug for.
Du kan prøve at åbne op for samtalen på en nysgerrig måde og lægge vægt på at du gerne vil snakke om det for at løse det og altså ikke for at bebrejde ham. Du kan snakke om de følelser som det vækker i dig og samtidig spørge til hvad han har føler. Det kan være at du finde ud af at han har gået med nogle følelser som du ikke kendte til og at I så kan arbejde på det.
Det kan også være en god ide at gøre op med dig selv om du vil spørge ind til hans nuværende pornoforbrug eller også til de søgninger som han lavede før at I begyndte at have et mere aktivt sexliv. Det kan i hvert fald være en god ide at tage det på en gang, hvis din mand er åben over for det, så man ikke lægger følelserne til bunke og lader dem hobe sig op.
Lige meget hvad du vil snakke med ham om, er det i hvert fald en god ide at åbne op for en samtale, så du ikke skal gå og have det dårligt.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Mvh Sexlinien XX18