Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 15 næsten 16 og jeg er bekymret for min tissemand da den ikke vokser og ikke rigtig har vokset overhovdet. Er det normalt eller hvad ?

Svar:
Hej! Tissemanden og testiklerne er noget af det første der vokser, når man går i pubertet, så det kan være at din tissemand allerede voksede, mens du var omkring 12 år. Så vokser man i højden bagefter. Så måske er den ikke vokset så meget siden og kommer måske heller ikke til det, men først når drenge er omkring 17 år, er de flestes tissemand helt færdig med at vokse.
Vi tænker at din tissemand sikkert er fin nok som den allerede er. Det er helt almindeligt at tænke over sin tissemands størrelse og på Sexlinien oplever vi tit at drenge og unge mænd skriver til os ligesom dig. Det gør de, fordi mange af dem har en forventning om at deres tissemand skal være større end den er. Det skyldes forventninger, der kommer fra stereotyper omkring køn, der fortæller at det er bedre at have en stor tissemand end en mindre tissemand. Den idé forstærkes tit af f.eks. porno, hvor pornomodellerne stort set altid har en tissemand, der er meget større end gennemsnittet af mænds tissemænd.
De stereotyper er ikke sande - man kan have masser af god sex med en mindre tissemand, man kan være meget sexet med en mindre tissemand, som mange tænder på, man kan være lige så meget mand som mænd med store tissemænd.
Vi håber, du har fået svar på dit spørgsmål - du kan læse mere på vores underside om pikstørrelse her i øvrigt. Har du flere spørgsmål, kan du skrive igen - eller du kan ringe eller chatte med os på alle hverdag kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien, XX7.
Dreng/Mand på _ år