Spørgsmål:
Hej jeg er en 16 årig pige der nu har haft min menstruation i tre uger jeg har en p-stav og jeg vil vide om man må tage p-piller mens man har en p-stav

Svar:
Hej med dig
- Og mange tak for dit spørgsmål!
Det er bedst at du taler med din læge om muligheden for at kombinere p-stav med p-piller for at bløde mindre. Det er en meget almindelig bivirkning at man bløder uregelmæssigt, når man har en p-stav. Og ens læge skal gerne være informeret om, hvad for noget medicin man bruger, når man har p-stav. Så hvis I snakker sammen om det, kan din læge hjælpe dig med at snakke om fordele og ulemper for dig, når du er på p-stav. Og I kan snakke om måder at gøre det nemmere for dig i forhold til de blødninger du har haft.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109