Spørgsmål:
Hej Hvor for er der nogen piger som er tiltrukket af og snakke med en ældre fyr som mig havde en oplevelse af at hun kunne li mig håber i kan svare på spørgsmål

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Der kan være mange forskellige grunde til, hvorfor nogle mennesker kan blive tiltrukket af en person, som er ældre end dem. Grundene gælder som regel uanset hvilket køn, personerne har.
Tit kan ældre personer virke spændende og tiltrækkende for yngre personer, fordi de har mere erfaring i livet: måske har de prøvet nogle ting, som man ikke kan gøre, hvis man er for ung. For eksempel drikke alkohol, have sex, køre bil eller rejse i andre lande på egen hånd. Det kan virke imponerende og give 'status' til den ældre person.
Men det er vigtigt at huske, at det ikke er lovligt at bruge sådan nogle 'status-symboler' til at forføre den yngre person - hvis altså personen er under 18 år. Og hvis personen er under 15 år er det ulovligt at have sex uanset, hvordan det kommer til at ske. Det er heller ikke lovligt at skabe et forhold til en person under 18, hvis hensigten er, at man skal have 'lovlig sex,' når den yngre er gammel nok. Det er det man kalder 'grooming'.
Vi ved godt, at dit spørgsmål ikke direkte handlede om at have sex, så hvis du føler, at de her informationer ikke passer på dit spørgsmål eller dine hensigter, så beklager vi meget. Det var vigtigt for os at få nævnt, at selvom en ældre fyr kan have en vis tiltrækning hos yngre personer, så er det ikke lovligt at misbruge sin alder.
Hvis pigen, som du er interesseret i, er over 18 eller kun er nogle år yngre end dig, er det ikke ulovligt for jer at snakke sammen, være tiltrukket af hinanden og eventuelt mere end det. I hvert fald så længe I begge giver samtykke til det, der sker mellem jer, hvilket vil sige at I gør det hele frivilligt og ved, at det er ok at sige fra, hvis man ikke har lyst alligevel. Men det er altid vigtigt at huske på, at man har et særligt ansvar, når man er sammen med en yngre person.
Vi håber at det har været svar på dit spørgsmål! På vores hjemmeside, kan du læse en masse mere om dating, samtykke, flirt og seksuel lavalder. Du er også meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140