Spørgsmål:
Hej! Kan jeg blive gravid af at tage min kærestes sperm/sæd fra toiletbrættet, ind i min vagina? Det var en fejl, og jeg er på isotretionin hvilket ville være skadeligt for et foster…

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Nej, du kan ikke blive gravid af sæd fra et toiletbræt. Sæden kan ikke overleve uden for kroppen ret længe. Sæden kan heller ikke bevæge sig særlig langt – det er derfor at sæden nærmest skydes ud fra pikken. Sæden kan ikke bevæge sig fra toiletbrættet og hele vejen op gennem din skede op til din livmoder. Så du skal ikke være bekymret for en uønsket graviditet.
Vi håber at dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien