Spørgsmål:
Jeg finder det utrolig pinligt at jeg som 19-årig aldrig har kysset eller haft sex med en. Jeg skal på min første date snart, men en pæn fyr jeg kender ret godt, og jeg vil gerne kysse ham godt og måske sutte ham senere på aftenen uden at være usikker. Men hvordan?

Svar:
Hej med dig
Du skal snart på din første date med en fyr du er interesseret i, og det er helt naturligt at du måske føler dig nervøs. Nogle gange kan man opbygge en masse forventninger om, hvad der skal ske på daten, og hvordan aftenen skal ende. I stedet kan det være en god idé at gå til daten uden for mange forestillinger og være til stede og se, hvad der kommer til at ske.
Nogle synes det er rart at bruge tid sammen og lære personen bedre at kende, uden at der nødvendigvis skal foregå noget seksuelt. Det vigtigste er, at det føles rigtigt i maven og man føler sig tryg, når man udforsker sin seksuelle kemi sammen med en anden person. Det kan være at den følelse opstår, når man er på første date, og det kan være at man tager på flere dates, før det føles rigtigt. Lige meget hvad, er det vigtigt at mærke efter i maven.
Når du dertil, hvor du får lyst til at kysse med ham eller sutte ham, kan du læse mere om kys og blowjobs her på Sexlinien. Der findes også andre materielle på nettet som du kan læse.
Du skriver også, at du er pinlig over, at du ikke har haft nogen seksuelle oplevelser før. Du er klart ikke den eneste, og gode seksuelle oplevelser ikke handler, om hvor mange du har haft sex med, men snarere hvor god jeres seksuelle kemi og kommunikation er. En ide kan være at fortælle din date, at du ikke har haft sex før. Det vil i hvert fald tage noget af presset og åbne op for ærlig kommunikation, hvor du i dit eget tempo udforsker den seksuelle side af dig sammen med ham.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål. Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive på chatten eller ringe herind på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-19.
Hilsen Sexlinien