Spørgsmål:
Hej Sexlinien Jeg har en flirt med en pige fra Jylland. Vi både skriver og snakker sammen hver dag. Der er bare denne her ven hun har som er jaloux på os. Faktisk er han så jaloux at han prøver at gøre mig jaloux, med at sige at hun har været mig utro op til flere gange. Udover det bliver han ved med at ligge an på hende selvom han ved at hun har noget med mig. Jeg syntes at han er mega provokerende og jeg har lyst til at give ham igen, men jeg vil ikke synke ned på hans niveau. Hvad skal jeg gøre? PS jeg ved at hun er mere vild med mig end ham

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det lyder som en frustrerende situation du står i. Jalousi kan være svært at have med at gøre både i et forhold, men særligt også hvis det kommer fra en udefrakommende tredje part. Til det du skriver har vi lyst til at stille nogle opfølgende spørgsmål som:
- Kender du også vennen? Har du konfronteret ham med det før?
- Har du snakket med din flirt om det? Hvad siger hun til det?
Ift. din situation kan det være relevant både at tage en snak med hende du har en flirt med, men også vennen. Hvis ikke du allerede har snakket med din flirt om det, kan det være godt at tage en samtale med hende om det. Det virker ikke umiddelbart som om du føler dig 'truet' af ham, da du godt ved hun er mere vild med dig end ham, men på trods af det, virker det stadig til at gå dig på, at han lægger an på hende og prøver at komme imellem jer, hvilket er meget forståeligt. Det kan derfor være godt at have en samtale med hende, om det der foregår. Altså ikke at du er utryg, men mere at du finder det provokerende, at han prøver at komme imellem jer. Hvis du så kender vennen og har kontakt til personen, kan det også være en god ide at snakke med ham. Det kan være godt ikke at gå til samtalen alt for konfronterende, men nærmere med en undren til, hvorfor han gør som han gør. Det kan forhåbentligt ende ud i at I kan få en god konstruktiv samtale om det, frem for at du går og føler dig provokeret af hans opførsel.
Vi vil altså råde dig til at snakke med både din flirt, men også vennen der er provokerende afhængigt af dit forhold til dem, og den situation du står i. Vi vil også meget gerne have en opfølgende samtale med dig ift. hvad du så kan sige til dem eller hvis du har behov for at stille andre spørgsmål. Du er derfor meget velkommen til enten at ringe ind til os (70202266) eller gøre brug af vores chat i hverdage fra 15-19.
Vi håber du kan bruge vores svar.
Mvh, Sexlinien xx20