Spørgsmål:
Hej jeg er en 13 årig pige som har lyst til sex eller rør ved hinanden uden tøj på sammen med min Kæster ( han er et år ælder) Jeg ved ik om jeg er for ung til at har sex oh har lyst til det?

Svar:
Hej med dig
Du skriver, at du ikke ved, om du er for ung til at have sex lige nu, men du har lyst til at have sex med din kæreste. Vi kan ikke afgøre, om du er for ung til at have sex, men vi kan hjælpe dig med selv at finde ud af, om det er noget, som du har lyst til.
Et godt sted at starte er at røre ved hinandens kroppe med tøj på. Det er en god måde at lære hinandens kroppe bedre at kende og blive trygge ved hinanden. I kan altid prøve at udforske hinandens kroppe mere og mærke, hvordan det føles. Du kan måske prøve at røre ved forskellige dele af hans krop og mærke i maven, hvordan det føles, og om du vil fortsætte. Du kan også give ham lov til at røre ved dig, og mærke hvordan det føles.
En god øvelse vil også være at røre ved hinanden, holde en pause og mærke og tale om hvordan I har det. På den måde kan du/I afprøve de forskellige grænser. Husk at I altid kan stoppe, hvad I har gang i, og tag det i jeres tempo. Det kan tage noget tid, før man føler sig klar til at tage sit tøj af eller klar til at have sex.
Vi håber du kan bruge svaret. Du er velkommen til at skrive eller ringe ind, hvis du har flere spørgsmål eller har brug for en uddybning. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Venlig hilsen,
Sexlinien xx134