Spørgsmål:
Hvordan glemmer man et one night stand man har fortrudt… Jeg er en pige på 17 år. Jeg skrev med min gamle ven fra folkeskolen, og da vi mødtes første gang havde vi sex, og jeg har virkelig fortrudt det. Han har sagt til alle mulige jeg kender at vi var sammen.. Han fjernede også kondomet under sex uden jeg vidste det, og det gjorde virkelig ondt (har haft sex før, og det gjorde ikke ondt?). Det er ved at være en måned siden nu, men jeg tænker stadig på det. Det værste er at han tager den samme bus som mig hver dag, så jeg tør ikke tage bussen i skole mere.. Hvad gør jeg…?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Det lyder som om du har haft en rigtig ubehagelig oplevelse, som du nu har nogle svære følelser og tanker omkring. For det første, så er det slet ikke okay at fjerne et kondom under sex, uden ens sexpartner ved det. Vi vil faktisk betegne det som et seksuelt overgreb, fordi man ikke har givet samtykke til, at have sex uden kondomet på. For mange kan det derfor føles meget grænseoverskridende, og det kan tage lidt tid bagefter at forstå, hvad det var der skete.
Du skriver et spørgsmålstegn efter, at det gjorde ondt. Der kan være flere grunde til, at det gjorde ondt. Mange oplever at det kan gøre ondt, hvis de ikke slapper helt af, og derfor spænder op i musklerne i underlivet. Det kan for eksempel være hvis man er lidt utryg, hvis man er i tvivl om hvorvidt man har lyst, eller hvis man ikke har ”varmet godt nok op” med forspil.
Desværre kan vi ikke selv styre, hvad vi vil glemme og ikke glemme. Det lyder som om du har haft en oplevelse, hvor dine grænser måske er blevet overskredet, og hvor det nu er ubehageligt at tænke tilbage på? Det lyder også som om, det ikke er rart for dig, at han har sagt til alle mulige, at I har været sammen. Ud fra hvad du skriver, så kan det være vigtigt, at du lytter til din krop, som fortæller dig, at der er sket noget, som ikke var godt for dig. Særligt, hvis det afholder dig fra at tage bussen i skolen. Når man har det som du beskriver, kan det nogle gange gøre det værre at forsøge at ignorere det.
Er der nogen, du kan snakke om denne oplevelse med? Et familiemedlem, en god ven eller en tredje, som du har tillid til? Det er vigtigt, at få hjælp til at håndtere de tanker og følelser, som kan vokse sig store, når der er noget man ikke har det godt med. Vi vil også meget gerne tale med dig om det, så kan vi også spore os nærmere ind på sammen, hvad du har brug for. Du kan skrive herind på chat, eller ringe herind på telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem 15-19.
Hilsen Sexlinien xx117