Spørgsmål:
Hej. Jeg er virgin, og min ven skal have sex med en pige, og hun har skrevet at han gerne må tage en van med. Også ville han tage mig med, men har aldrig haft sex. Og måske skal vi have trekant. Så hvordan har man sex, og er det mærkeligt?

Svar:
Hej med dig
Noget af det dejlige ved sex er, at man kan gøre det på rigtig mange måder. Det kan bl.a. være oralsex, penetrationssex, sex med sig selv, sex med én person eller sex med flere. Det er helt op til én selv. Så hvis I har lyst til at have en trekant, er det helt okay. Det er også helt okay, hvis du (eller de andre for den sags skyld) ikke har lyst - også hvis nu du skulle skifte mening, når I kommer tættere på. Du spørger hvordan man har sex, og det er et godt spørgsmål, for det kan man også have på virkelig mange måder. Rigtig mange forbinder sex med penetration, det vil sige hvor pikken kommer ind i fissen. Men man kan også have sex på mange andre måder. Det generelle er egentlig bare, at man rører ved sig selv og sin partner (eller partnere) på en måde, der er dejlig. Det kan være på kønsorganerne (altså pikken eller fissen), men især også på resten af kroppen. Du kan læse lidt mere om sex her, hvis du har lyst.
De fleste har sex med en enkelt person, første gang de har sex, men hvis du kan mærke, at du har lyst til at have sex med din ven og hans veninde, er det altså også helt i orden og ikke mærkeligt. Bare husk at mærke efter, så du ikke kommer til at overskride dine egne grænser. Det bliver nemlig en bedre oplevelse, hvis du føler dig tryg og komfortabel. Det kan være en god idé at fortælle, at du ikke har prøvet det før. Så kan I sammen udforske hinanden og prøve jer lidt frem. Det er forresten slet ikke sikkert, at de to andre har den helt store erfaring heller.
Det kan jo også være I kommer afsted, og det ikke ligger i kortene, at I skal have sex - og så har du jo bare den oplevelse til gode en anden god gang.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål - eller lidt stof at tænke over. Du er også velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Mvh Sexlinien, Xx130