Spørgsmål:
hej jeg er en dreng på 16. og jeg er biseksuel. jeg chattede med nogen online som jeg troede også var 16. han var virkelig rar og sød. så jeg kom til at sende nogle private billider i et af billlederne kom jeg til at vise mit ansigt. og nu har han fortalt mig at han ikke er 16 men i stedet 19 og at han vil bruge billederne til at afpresse mig jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fordi han ved hvilken by jeg bor i og jeg er virkelig bange.

Svar:
Hej. Tak for din besked.
​Hvor er det godt, at du skriver ind til os om din situation. Når man befinder sig i den situation som du gør, skal man nemlig have hjælp - det er ikke noget, man skal stå med alene eller håndtere alene.
Det er ulovligt at afpresse på den måde, han gør mod dig. Det må man ikke. Vi vil anbefale dig, at du tager kontakt til Red Barnets Rådgivning "Slet Det". De hjælper og rådgiver til situationer, som den du står i. Så kan du nemlig få den hjælp, du har brug for - og hurtigere end over denne brevkasse. Har du ellers fortalt det til nogle, du føler dig tryg ved? F.eks. en forælder eller en god ven? Det kan være rigtig godt, at du deler dette med nogle, du er tryg ved, så de også kan hjælpe dig og så du ikke går med det alene.
Du er også meget velkommen til at ringe eller skrive ind til os, enten på vores chat eller telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19. Så kan vi sammen hjælpe dig videre, og du har mulighed for at tale om, hvordan du har det.
Mange hilsner, Sexlinien