Spørgsmål:
Hej jeg er på p-piller og er stadig i gang med min pakke og er begyndt at bløde og har det siste stykketid haft øget sult og kvalme og flere ander tegne på gravilitet og mine bryster er ømme og er vokset og hved ik om det er nomalt eller om det fordi jeg får en abodt kan i hjælpe med at besvare mit spøsmål

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Godt at du har skrevet herind. De symptomer du beskriver, kan godt være tegn på graviditet, men det behøves det ikke nødvendigvis at være. Har du sprunget din p-plle pause over på noget tidspunkt? For så vil man på et tidspunkt opleve det der hedder en gennembrudsblødning. Det betyder at den slimhinde der opbygges af hormonerne fra p-pilerne skal udstødes igen, og dette vil føre til en blødning. Det er normalt den blødning der vil komme når man holder sin pause. Fordi du har så mange symptomer, der kunne være tegn på graviditet, så tænker vi du uanset hvad skal tage en graviditetstest. Er den negativ, så anbefaler vi, at du stadig tager en test igen om en og to uger, for at være på den sikre side. Det kan nemlig nogengange godt tage noget tid, før en graviditetstest viser positiv. Du kan også tage til lægen og få foretaget en test der.
Vi håber du kan bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe til os rådgivere på telefon nummer: 70 20 22 66, eller chatte med en af os. Vi har åbent på alle hverdage fra kl. 15 til 19.
Bedste hilsener Sexlinien