Spørgsmål:
Jeg har et lille modermærke på min glans på omkring 2-3 mm. Jeg er meget usikker omkring det. Er det muligt at få sådan et fjernet for æstetiske grunde?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål. Hvis man har et modermærke, så kan det ofte være en god ide at blive rådgivet af en læge omkring det, da de kan diagnosticere og tilbyde behandlinger. Generelt så er det muligt for dig at få det fjernet af kosmetiske hensyn, hvis du har samtykke fra dine forældre (da du er under 18), så du skal umiddelbart bare tage forbi din egne læge og tale om det og se om de kan henvende til nogen. Ellers, så er modermærker en helt almindelig og ufarlig del af kroppen og andre folk vil nok ikke bekymre sig om det. Alle har modermærker og de færeste vil have et nogle problemer med det, men hvis det virkelig går dig på, så kan du godt få det fjernet.
Hvis du har nogen andre spørgsmål eller gerne vil have noget uddybet, så skal du altid bare skrive ind igen enten her eller på vores chat ellers så kan du ringe ind på 70202266.
Mvh Sexlinien
Dreng/Mand på _ år