Spørgsmål:
Hej Jeg er nogen gange på ome tv hvor jeg finder en pige som jeg ender med at skrive frækt med. De spøger nogen gange om vi skal mødes og knep. Jeg ved bare ikke om det er en god ide, jeg har aldrig prøvet det før men har virklig lyst.

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål.
At bruge OmeTV kan for nogen være spændende og pirrende - og helt fint at gøre, hvis man føler sig tryg i det.
Men det kan også være grænseoverskridende, og man kan komme til at sætte sig selv i en situation, som man senere kan komme til at fortryde.
Derfor er der nogle ting, vi vil råde dig til at være opmærksom på.
For det første er det vigtigt at huske, at selvom noget kan virke godt, frækt og spændende når man sidder derhjemme og tænker på det, så er det ikke nødvendigvis noget man har lyst til, hvis man pludselig står i situationen. Nogle gange kan sindet komme til at 'sortere' de ting, som kunne blive ubehagelige, væk fra ens tanker om oplevelsen. Og så kan det være svært at vurdere, om det egentlig er noget, man har lyst til. Hvis du vælger, at du gerne vil mødes i virkeligheden med en pige, du har mødt på OmeTV, er det meget vigtigt, at du husker, at det altid er ok at ombestemme sig og tage hjem igen - eller bare lade være med at have sex.
Det er også vigtigt, at huske at man aldrig kan være helt sikker på, hvem man er i kontakt med på nettet. Selvom der er video på OmeTV, kan man ikke vide, om det rent faktisk er personen på videoen, som dukker op, hvis man aftaler at mødes. Derfor er det en rigtig god idé at fortælle nogen om, hvis man skal mødes med én fra nettet, så der er nogen der ved, hvor man er. Hvis det føles akavet at fortælle sin mor eller far om, kan man måske sige det til en ældre søskende eller en god ven.
Man kan også komme ud for at videoen på OmeTV bliver optaget, hvis man viser private dele af sin krop eller siger ting, som det ikke er meningen andre skal høre. Derfor er det også bedst at holde sig fra at vise sin krop frem på video for fremmede.
Det kan selvfølgelig være helt fint at mødes med én på sin egen alder, som man har fået kontakt med på nettet. Og hvis begge personer har lyst og føler sig trygge, kan man også godt have sex sammen. Som sagt kan problemet bare være, at det er svært at sikre sig, at det faktisk er sådan en situation, man lander i. Når man har den alder, som du har, er det helt naturligt, at man er nysgerrig omkring sex og har lyst til at prøve det. Men måske det er en idé at starte med at se, om der er én på din skole eller i din by, som det kunne være hyggeligt at begynde at skrive lidt med, og så måske på et tidspunkt have sex sammen, hvis i begge har lyst?
Vi håber, det har været svar på dit spørgsmål! Hvis du gerne vil spørge mere ind, er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140