Spørgsmål:
Jeg prøvet og onanere det var fint nok men jeg vil gerne stop fordi at min mens er fuckt og jeg vil ik gør det og i dag gjort jeg det med en hår børst men jeg vil gerne stop og tænker hele tiden på det??

Svar:
Hej med dig
Vi vil starte med at sige, at det er helt normalt og ufarligt at onanere. Vi ved ikke helt hvad du mener med, at din menstruation er fucked, men onani påvirker i hvert fald ikke din menstruation. Tværtimod bruger mange faktisk onani til at hjælpe mod menstruationssmerter. Du skriver, at du har brugt en hårbørste. Det kan man sagtens gøre, men man kan også onanere på mange andre måder, fx ved at stimulere det der hedder klitoris og området omkring. Klitoris er en lille samling af følsomme nerver der sidder tæt på hvor kønslæberne mødes foroven. Du kan læse lidt om klitoris her og om onani her, hvis du har lyst.
Det er helt almindeligt at tænke meget på sex og onani. Og faktisk er det sundt at onanere: det frigiver nemlig en masse gode hormoner, som gør at man kommer i godt humør, og så er det en rigtig god måde at lære sin krop og seksualitet at kende på. Der er altså intet skamfuldt over det, for det er helt naturligt og normalt. Derfor behøver du altså ikke stoppe med hverken at tænke på at onanere eller at gøre det, medmindre du har lyst.
Vi håber, du har fået stof til eftertanke. Du er meget velkommen til at skrive eller ringe til os på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15 og 19, hvis du har lyst til at snakke lidt mere om det i dybden. Det er stadig helt anonymt.
Mvh Sexlinien, Xx130