Spørgsmål:
Hej Sexlinien. Jeg savner min ex-kæreste som slog op med mig for snart 4 måneder siden. Jeg gør alt hvad jeg kan for både at komme videre og forstå hvorfor vi slog op. Jeg tænker på hende hele tiden og jeg vil virkelig gerne være sammen med hende igen. Har i et godt råd til hvordan jeg kan få hende tilbage?

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål.
Det er svært, når nogen slår op, og man ikke er enig i beslutningen. Det kan gøre ondt og tage noget tid at komme ovenpå igen. Mange prøver ligesom dig selv, at forstå det hele og få tingene til at passe, men nogle gange har man desværre bare forskellige følelser.
Nogle gange kan det godt være en hjælp, at få snakket bruddet igennem, hvis man har meget svært ved at forstå, hvorfor man gik fra hinanden. Hvis ikke I har gjort det, kan du jo prøve, at spørge din ex-kæreste, om I kan gå en tur og få nogle ord på, hvad det var, der skete mellem jer. Du må selvfølgelig også acceptere, hvis hun ikke har lyst til det ligenu, da det kan være hun er et andet sted i sin proces.
Det hjælper ogå for mange, at få talt sine følelser igennem med en god ven, og at give sig selv tid og rum til at være ked af det. Selvom det kan føles, som om det aldrig stopper, så bliver hjertesorg bedre med tiden, og man får det godt igen. Det er godt, at huske at passe på sig selv og gøre nogle rare ting.
Hvis du virkelig ikke kan forestille dig at komme videre, før du har prøvet, at få hende tilbage, kan du jo prøve, at snakke med hende om det. Det er nok en god tilgang, at være ærlig og sige, at du virkelig savner hende og tænker meget på hende. Du må også være indstillet på, at det både kan være, at hun ikke har lyst, eller at det vil kræve nogle ændringer i jeres relation. Det er selvfølgelig kun noget, som hun ved. Det er helt okay, at have brug for, at fortælle om sine følelser og ønsker til sin ex-kæreste. Samtidig er det okay, hvis hun ikke er klar til at høre det nu, eller hvis hun ikke ønsker det samme.
Hvis du føler, at du har brug for mere sparring, er du velkommen til at ringe herind på 70 20 22 66 eller skrive på chatten i hverdage mellem 15-19.
Vi ønsker dig det bedste,
Hilsen,
Sexlinien XX11