Spørgsmål:
Hej! Jeg har netop opdaget at mine pigers far, online giver udtryk for at han er ekshibitionist. Jeg opdagede dette, da jeg var inde på SCOR og opdagede hans profil. Jeg er mildest talt i chok. Nu er jeg bange for om dette kan have påvirkning på mine døtre? Hvad skal jeg gøre? Mvh

Svar:
Hej, og tusinde tak for dit spørgsmål!
Vi kan godt forstå, at det nok var lidt af et chok at se dine pigers far inden på Scor, når han skildrer med være ekshibitionist. Vi tænker dog ikke at det nødvendigvis har nogen som helst påvirkning på dine døtre. At være ekshibitionist, behøves ikke at være på en ulovlig måde. Mange med ekshibitionistiske lyster, tænder blot på at andre kigger på dem mens de har sex - dette er f.eks. noget der kan blive udlevet i swingerklubber, til sexfester osv. det er sjældent at det er "ham blotteren i skoven." Nogle mennesker tænder også bare på tanken om det, og udlever ikke deres ekshibitionistiske lyster, men siden han nævner det på Scor, må vi gå ud fra, at han enten gerne vil, eller allerede udlever det.
Vi kan godt forstå, hvis du bliver bange og bekymret, men det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt. Vi kender ikke til dine døtres far, og om han ellers har en fortid, hvor han har krænket nogen, opført sig upassende osv. Hvis du tænker, at dine døtres far begynder at opføre sig mærkeligt over for dem, så synes vi bestemt godt du kan tage en snak med ham, eller hvis du får mistanke om, at han begår kriminelle handlinger (f.eks. at han blotter sig for folk der ikke har givet samtykke til det) er det naturligvis vigtigt, at du gør noget ved det. Men langt de fleste mennesker med ekshibitionistiske lyster, hverken krænker eller gør skade på andre.
Du er meget velkommen til at ringe herind, hvis du har brug for at vende det yderligere, så har vi også bedre mulighed for at få lidt flere perspektiver på din situation, og ellers har vi også en chat du kan skrive til - vi har åbent mellem kl. 15 og 19. Telefonnummeret er: 70 20 22 66
Bedste hilsener Sexlinien