Spørgsmål:
Hej. Efter samleje har jeg haft rigtig mange smerter i mit underliv, især lige omkring klitoris og urinrøret. Først troede jeg, at det var svamp, men det føles ikke helt sådan. Samlejen varede længe, og klitoris blev meget stimuleret - kan det være ømhed? Dog synes jeg virkelig det gør ondt, især ved berøring mærkes en stikkende fornemmelse. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Hvis du oplever stikkender smerter i underlivet, kan det tyde på, at du enten er ved at få en urinvejsinfektion eller er blevet smittet med en kønssygdom. Især fordi du nævner, at du har mange smerter. Vi vil derfor anbefale, at du kontakter egen læge, så du kan få hjælp til at få smerterne væk.
Du nævner også, at samlejet varede længe, samt at klitoris blev stimuleret meget. Derfor er det muligt, at smerterne skyldes ømhed efter sex. Ofte mærker man dog, at det gør ondt eller svier under samlejet, og det nævner du ikke noget om. Hvis du tror, at smerterne skyldes ømhed, kan du holde et par dages pause fra sex og onani for at se, om det bliver bedre, før du kontakter egen læge.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien