Spørgsmål:
Hvordan kan man forbygge at mandens pikstreng ikke springer under sex. Er det fordi kvinden er for tør eller hvordan. Ville det være en ide at bruge glidecrem

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Det sker heldigvis ikke så ofte at pikstrengen springer, og langt de fleste vil aldrig opleve det. Dog er der et par ting man kan gøre, for at forebygge det. Det er vigtigt at tilføje, at det ikke er farligt hvis strengen springer, og det gør heller ikke voldsomt ondt, men det kan bløde rigtig meget, og derfor se voldsomt ud.
Det hjælper bestemt, hvis skeden er godt våd, og dertil kan det være en god idé at bruge glidecreme. Man kan også undgå fingerringe der kan sætte sig fast i forhuden. Ellers handler det nok mest bare om at mærke godt efter, og undgå at være for voldsom ved pikken.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver. Vi har åbent på alle hverdage mellem kl. 15 og 19 på telefonnummer 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien