Spørgsmål:
Jeg er gravid, og min kæreste og jeg venter barn til november. Jeg ser en anden fyr nogle gange om ugen. Indtil januar beskyttede vi os bare med P-piller, men vi har brugt kondom siden jeg smed dem for at blive gravid med min kæreste. Nu hvor den rigtige mand har gjort mig gravid, vil vi gerne droppe det besværlige kondom igen. Men jeg er simpelthen kommet sådan i tvivl om det kan komme til at betyde noget for fosteret, hvis en anden mand end faren til barnet kommer oppe i mig regelmæssigt? Den ene fyr er dansk og den anden afrikaner, så vil for alt i verden undgå et mix af gener. Så det korte spørgsmål må være, kan det have indvirkning på fosteret, at jeg har ubeskyttet sex med andre end barnets far?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Der kommer ikke nogle nye sædceller ind i ægget, når det er blevet befrugtet. Dit æg er allerede 'optaget', så nye sædceller vil bare blive spist af dit imunsystem, og det har ikke betydning for dit foster. Dit barn får ikke blandede gener fra to mænd.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109