Spørgsmål:
Jeg er en mand på 24 år der har et rigtig stort ønske om at få børn men jeg har Ikke haft sex endnu så hvornår er det for sent at have det første gang?

Svar:
Hej med dig
Du bliver aldrig for gammel til at have sex for første gang. Det vigtigste er, at du gør det, når du føler dig klar, og når du har fundet en, som du har lyst til at have sex med.
I forhold til at du vil have børn, er det godt at vide, at mænd bevarer deres frugtbarhed hele livet. Frugtbarheden kan dog blive lavere med alderen. Det vil sige, at med alderen kan det tage længere tid at gøre en kvinde gravid, men du kan formentligt gøre en kvinde gravid hele dit liv. Du kan derfor roligt vente indtil du har fundet en sød person, som du gerne vil have sex/børn med. Du er ung, og du har mange år foran dig til at have sex og få børn.
Vi håber, at det var svar nok på dit spørgsmål - ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os på 7020 2266. Vi har åbent alle hverdagen mellem 15 og 19.
Hilsen Sexlinien