Spørgsmål:
Hej. Jeg skriver fordi jeg var hjemme hos min kæreste for første gang i går. Jeg har hele dagen været helt afsindigt nervøs som aldrig før, og da jeg kom hjem til ham, var jeg næsten ved at kaste op udover aftensmaden, fordi jeg havde det så dårligt af nervøsitet. Vi spillede også partners, hvor jeg var virkelig nervøs også. Efter aftensmad og partners, gik vi ind på hans værelse, og jeg fik finger en del gange - indtil klokken 3, hvor han lige havde givet mig finger, og var rigtig langt inde, og lige bagefter fik jeg vildt meget kvalme, og begyndte at ‘gagge’ og endte med at kaste op. Jeg er så bange, hvorfor, men tænker måske, at det er en kombination af min ekstreme nervøsitet, næsten ingen mad, og måske fordi jeg spændte meget, da jeg fik finger. Oveni det hele er jeg lige nu ved at tudbrøle, på vejen hjem fra ham, fordi jeg er bange for, om hans forældre kan lide mig. Derudover er jeg skrækslagen for at jeg er blevet gravid af at få finger, og jeg skal holde fødselsdag i morgen, og jeg er så ked af, at jeg skal bruge min dag i morgen på at være pissehamrende bange for at være gravid. Jeg håber virkelig inderligt, at du kan afkræfte min bekymring. Har læst, at man kan blive gravid, hvis man får finger af en, der har sæd på fingrene, og han kom en lille smule i sine underbukser (kan ikke huske om det var før eller efter jeg fik finger), og er bange for det gjrode mog gravid, selvom jeg tænker chancen er lille. Jeg er så bange, og vil så gerne, at nogen kan berolige mig. Især fordi jeg lige har læst mig frem til, at jeg nok har ægløsning lige nu. Måske.

Svar:
Hej og tak for dine spørgsmål,
Vi synes ikke, at du skal være bange for, at du er blevet gravid. Ud fra det du beskriver, ser vi ingen grund til bekymring.
Til gengæld lyder det til, at din dag hos din kæreste var fyldt med en masse bekymringer og nervøsitet. Det lyder til, at du prøvede en masse nye ting og mærkede en masse intense kropsfornemmelser såsom både kvalme og opkast.
Et godt råd kan være, at man ikke gør for mange store nye ting på én gang. Så hvis du både er nervøs for at møde din kærestes forældre og se hans hjem, så kan det være, at I skal vente med sex, indtil du er blevet mere tryg ved at være hjemme hos ham.
Det kan måske også hjælpe på kvalmen og opkast. Du kan prøve at se nervøsiteten som en helt naturlig reaktion på, at du skal prøve noget, som betyder meget for dig. Det kan være, at det betyder meget for dig, at din kærestes forældre kan lide dig, eller at det går godt, når I prøver på at have sex. Det er jo helt normalt at være nervøs, når man gør sådan nogle ting. Men det som nervøsiteten fortæller dig når det bliver så voldsomt, at du får kvalme, kaster op og bryder sammen på hjemturen er, at tingene måske er gået lidt for hurtigt. Så kan det være en god idé at gå lidt ned i tempo og måske bare ligge og kysse de første par gange, du er hjemme hos ham. Måske også fortælle din kæreste at du blev bange for, om hans forældre kunne lide dig?
Du skriver også, at du spændte op i underlivet, da du fik finger, hvilket indikerer, at det måske gik lidt for hurtigt. Husk at sex helst skal være rart og trygt og foregå i tempo, som man har det godt med. Hvis du husker at gøre tingene i et tempo, hvor du ikke bliver så nervøs at du får kvalme, så skal det nok lykkedes. Med tiden vil du jo nok lære hans forældre bedre at kende og føle dig mere tryg derhjemme. Så vil du også kunne slappe mere af i sengen.
Husk også at det bliver ekstra hårdt at gøre nye, betydningsfulde ting på en tom mave. Så det er en rigtig god idé at spise noget inden.
Vi håber, at du fik hjælp til dine spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien