Spørgsmål:
Hej, Efter 2 år sammen med den samme kvinde så er jeg begyndt at tænke på andre. Jeg vil have sex med andre, det er et tema vi har taget op og det har hun det helt fint med. Vi skal snart på swingerklub. Men jeg er også begyndt at tænke på at skrive til en gammel kollega, fordi at vi havde et godt match sammen for lidt over et halvt år siden og der vidste hun godt jeg har kæreste på. Hvad gøre jeg?

Svar:
Hej med dig.
Hvor dejligt at du og din kæreste er nysgerrige på at udforske jeres seksualitet og sexliv sammen.
Nu ved vi jo ikke, hvordan du og din kærestes relation er eller hvilke snakke/aftaler I har omkring at date eller have sex med andre. I kæreste-forhold, hvor man har et åbent forhold er det rigtig vigtigt at kommunikere tydeligt, åbent og ærligt til hinanden og at respektere og lytte til hinandens grænser om, hvad der er okay for den anden osv. Har du talt med din kæreste om, at du har tænkt på at skrive til din gamle kollega? Vi kan ikke sige, hvad der er det rigtige at gøre for dig – det er kun dig, der kan mærke dette. Men vi tænker, at en vigtig overvejelse for dig at gøre, er at tænke på, om du vil dele dine tanker om din kollega med din kæreste. Hvad tror du det vil betyde, hvis du ikke taler med din kæreste om dette? Og hvad tænker du, der vil ske hvis du deler dine tanker med din kæreste?
Vi vil meget gerne tale videre med dig i en uddybende samtale via telefon eller chat, hvis du har lyst til dette. Vi har åbent alle hverdage mellem kl.15-19.
Hilsen Sexlinien