Spørgsmål:
Hej sex linjen Jeg er en pige på 14 og er bekymret for at jeg ser for meget porno Jeg ser det cirka en gang om dagen, nogle gange mere, nogle gange mindre. Det føles godt og en gang i mellem onanere jeg også. Jeg føler ikke at jeg er adicted, men jeg ved ikke om det er en dårlig idé. Nogle gange føler jeg mig lidt klam efter at se det, men det kan også bare være super rart. Vil også lige nævne at jeg er Virgin og jeg ved godt at det ikke er sådan sex fungere. Jeg er meget kritisk over for det, man kan også se nogle andre udleve mine sexuelle fantasier og håber på at jeg også kan gøre noget det omange år med en tæt kæreste, men jeg ved godt at porno er skuespil. Er det normalt eller skal jeg stoppe med at se så meget porno?

Svar:
Hej med dig, og tusinde mange tak for dit spørgsmål!
Vi tænker at det er ret naturligt, at  du har en del blandede følelser over at se porno. At du både synes det kan være frækt, og samtidig føle dig lidt skamfuld bagefter - måske fordi du har set noget der var lidt grænseoverskridende, eller også fordi du måske generelt synes det er lidt skamfuldt at se porno og onanere - hvilket det slet ikke er! Det er tværtimod noget næsten alle mennesker gør, og som kan give en masse gode oplevelser.
Du beskriver, at du er fuldstændig klar over at porno er skuespil, og at det ikke nødvendigvis er sådan man har sex i "den virkelige verden," og at du også tænker det er super rart. Derfor tænker vi at du har et sundt syn på hvad porno er, og hvad det kan bruges til. Så længe at du ikke føler at det "overtager" dit liv, dvs. at du ikke får set dine venner, lavet dine skoleting, dyrket dine interesser osv. så tror vi ikke du har noget som helst problem med at se for meget porno. Det er meget normalt at have perioder hvor man ser en del porno - og mange mennesker ser porno hver dag.
Vi håber at du kunne bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også chatte eller tale med en rådgiver gennem vores telefon-chat rådgivning, som  har åbent på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores telefonnummer er 70 20 22 66
Bedste hilsener Sexlinien