Spørgsmål:
Hej jeg er netop begyndt på ppiller. Jeg blöder stadig lidt på 11. dag. Det er brunt og ikke så store mängder - Er det normalt

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Det er ganske normalt, at du efter 11 dage oplever pletblødning, det er en meget almindelig bivirkning. Hvis den ikke går over inden for den næste måneds tid, kan det være at du skal tale med din læge om at skifte prævention, da nogle oplever at pletblødninger desværre ikke går over, men fortsætter som en irriterende bivirkning. I langt de fleste tilfælde, vil bivirkningerne dog gå over inden for de første 4 ugers tid.
Har du flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19 på telefonnummer 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien