Spørgsmål:
Kære brevkasse. Jeg er en ung fyr på 22 der gerne ville i seng med min roommate på 21. Jeg føler at vi begge har en god kemi når vi snakker sammen og vi er forholdsvis ret åbne omkring vores sexliv. Vi er begge biseksuelle og er meget nysgerrige på den seksuelle verden generelt. Vi har tilfælles at vi begge har en interesse indenfor BDSM. Jeg har på fornemmelsen at hun også flirter lidt med mig i ny og næ, men jeg kunne også tage fejl. Problemet er at jeg ikke ved hvordan eller om jeg burde spørge om hun ville have lyst til at have sex med mig. Jeg har virkelig lyst, men jeg ønsker ikke at vi skal begynde at have et romantisk forhold eller få følelser for hinanden. Vi er trods alt roomates og har været det i over et år nu. Det mest optimale ville være at vi er roomates og gode venner som nu, der hygger os med noget god sex en gang imellem. Hun har nemlig haft en bolleven førhen, men hvor hun også stoppede med at ses med ham grundet at hun manglede kemien med ham og også at det virkede for upersonligt. Ville man kunne spørge eller planlægge således at det ikke ødelægger vores nuværende forhold og at vi begge kunne begynde at hygge os med hinanden? Med andre ord, at vi både er roomates og bollevenner? Jeg håber i kan give mig et godt råd eller foreslag.

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Det er et rigtig godt, spørgsmål du stiller: Ville man kunne spørge eller planlægge således at det ikke ødelægger vores nuværende forhold? Vi forstår dine bekymringer, om hvad sex ville kunne gøre ved jeres relation. Ingen kan se ind i fremtiden men åben og ærlig kommunikation kan være med til at forhindre nogle misforståelser om hinandens intentioner. Dog er I jo mennesker og mennesker reagerer ikke altid som man har aftalt. Du ønsker ikke at I får følelser for hinanden. Den risiko er der altid, også selvom I bare bor sammen. Hvis I begynder at kysse, have sex og sove sammen kan der opstå romantiske følelser. Hvis man har en bolleven-relation, er det vigtigt at man enten kan tale sammen om de følelser – eller er klar til at kunne leve med dem eller afbryde relationen.
Nogle spørgsmål du kan stille dig selv, mens du overvejer at blive bollevenner med din roommate er:
• Hvad gør vi, hvis den ene udvikler romantiske følelser?
• Hvad gør vi, hvis den ene vil mere end den anden?
• Ville det skabe jalousi mellem os, hvis den ene finder en kæreste eller ny bolleven?
• Kan det ende ud i, at vi må flytte fra hinanden? – Hvem står på kontrakten, er der en som har mere magt end den anden, givet af jeres boligsituation?
Den relation du drømmer om, kræver selvfølgelig at din roommate også er interesseret. Nogle gange kan to mennesker med god kemi opleve at blive grebet af en stemning og så opstår sex måske helt naturligt. Det kan også være, at din roommate ser dig som en god ven og ikke er interesseret på samme måde som dig. Hvis I kommer til at tale om at indgå en seksuel relation, kan du prøve at tale spørgsmålene igennem med hende.
Vi håber dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien