Spørgsmål:
Hej Sexlinjen Min kæreste er på ferie :( Så lysterne må man jo klare selv… Jeg er begyndt at eksperemtere lidt med at putte ting op i skeden når jeg onanerer. Hvilke ting kan i anbefale? Hårbørste? Og skal man putte kondom på?

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål!
Dejligt, at du kan bruge denne tid mens du må undvære din kæreste, til at eksperimentere lidt på egen hånd. Det vigtigste, hvis man vil komme noget op i skeden er, at det er rent, og at det har en nogenlunde glat og afrundet overflade, så det ikke kradser eller gør ondt. Det er forskelligt, hvad folk synes det er dejligt at bruge. En oplagt mulighed er ens fingre, hvor man kan bruge én eller flere alt efter, hvad føles rart. Andre bruger som du netop skriver, skaftet af en hårbørste. Andre vælger at bruge sexlegetøj såom en dildo. Så længe det føles rart, og hygiejnen er i orden. Så husk at vaske den før og efter brug, og ja, det kan være en rigtig god idé med et kondom på.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11