Spørgsmål:
Min roomie på efterskolen kan få sprøjteorgasmer. Altså bestemt ikke hver gang men engang imellem. Det er ikke noget springvand lissom i porno på computeren men det kan flyde ud med klar eller hvidlig væske når hun kommer. Hun ved ikke præcist hvad det er der gør at hun nogen gange sprøjter, andre gange ikke. Jeg har aldrig fået sprøjteorgasme men kunne godt tænke mig at prøve for synes det er lidt frækt og sådan sensuelt. Min roomie har givet mig nogen tips og jeg har fået hjælp men det lykkes ikke. Er der nogen piger der kan sprøjte og andre ikke eller er der en hemmelig måde?

Svar:
Hej. Tak for dit spørgsmål.
Der findes mange forskellige former for orgasmer. Sprøjteorgasmen er én ud af mange. For nogle sprøjter der lidt væske ud af skeden, når de får orgasme, for andre gør der ikke. Følelsen af orgasmen er dog ikke påvirket af hvorvidt der kommer væske med eller ej. Vi kan ikke svare dig på, hvorfor din veninde får sprøjteorgasmer når hun onanerer og du ikke gør. Det er bare sådan kroppe er forskellige. Du kan læse mere om sprøjteorgasmer her.
Mange der får sprøjteorgasmer oplever, at de får dem, når de rører sig - eller bliver rørt - inde i selve skeden. Altså med en eller to fingre inde i skeden, hvor man peger fingre op mod maven og laver sådan en ”kom-herhen” – bevægelse med fingrene. Har du prøvet det? Andre kan også få det ved at røre på kliotris i samme bevægelse i lang tid.
At du endnu ikke har oplevet at få en sprøjteorgasme lige nu, behøver dog ikke at betyde, at du aldrig vil kunne få en orgasme. Det kan være, at det er en periode lige nu, hvor du ikke oplever det, og det kan være, at der kommer en anden periode, hvor du vil opleve at få en sprøjteorgasme.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os igen på telefon 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien