Spørgsmål:
Hej Jeg har lagt mærke til at der i 1-2 år nu, er kommet en klar væske med en meget stærk lugt fra mit urinrør efter jeg har tisset. Jeg er har ingen idé om hvad det kan skyldes. Først og fremmest vil jeg sige, at det på ingen måder gør ondt overhovedet eller jeg mærker noget til det. Lægger bare mærke til det er der et par minutter efter, og så går der nogle minutter før det stopper. Det er ganske lidt. Har i en idé til hvad det kan være , om det kunne være rester fra tis, sæd osv eller lign i urinrøret, der kommer ud efter man har været på toilettet eller noget? Jeg vil helst ikke til lægen med det, så håber i har en idé om hvad der potentielt kunne være. På forhånd tak for hjælpen

Svar:
Hej,
Tak for dit spørgsmål.
Vi kan desværre ikke svare dig på, hvad det nøjagtig er for en væske, der kommer ud. mest af alt kan vi ikke det, fordi det er meget specifikt for lige netop din krop, og derfor er det svært at sige noget generelt. Det er her, at ens læge kommer i spil, og på trods af, at du håber på at kunne undgå at skulle tale med din læge om det, da er det alligevel det, vi vil anbefale dig.
Du skriver, at det har varet i 1-2 år, og at der er en "meget stærk lugt". Vi kan desværre ikke bedømme, hvad det skyldes, men vi vurderer, at det vil være fint at komme en tur rundt om din læge. Det kan sagtens være, at det er ganske ufarligt, og så er det måske rart at finde ud af det.
Måske det ikke er det, som er det vigtige for dig, men vi vil alligevel nævne, at du godt kan tage til din læge, uden at dine forældre får det at vide. Det er dog sådan, at lægen vil skulle have tilladelse fra forældre, hvis det er tilfældet, at du skal have en form for medicin. Herudover kan du måske tænke på, at for lægen, der er du bare endnu en patient, som lægen skal hjælpe godt videre. For lægen er det bare et arbejde, og det kan nogle gange hjælpe at tænke sådan på det, hvis vi er flove over at tage til lægen.
Vi håber, at svaret har kunnet hjælpe dig lidt på vej. Du er altid velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx125