Spørgsmål:
Halløj. Jeg er en dreng på 16 år, og jeg tror jeg har fået forhudsforsnævring men jeg tør ikke at gå til nogen. Er der mulighed for man kan tage det egen hånd? Ved man kan købe noget creme men ved ikke hvilket slags jeg skal bruge.

Svar:
Hej, og tak for dit spørgsmål
Forhudsforsnævring skal altid tjekkes af en læge. Heldigvis er forhudsforsnævring nemt at behandle med en steroidcreme der indeholder binyrebarkhormon, - den skal dog ordineres af lægen, så du kan ikke selv købe den, uden at have en recept først. Cremen kan hjælpe forhuden med at udvide sig.
Vi kan forsikre dig om, at læger er vant til disse problemstillinger - de har et professionelt syn på kroppen, da de arbejder med den hver eneste dag - så der er ingen grund til at bekymre sig om, at det bliver akavet, eller at de synes det er mærkeligt. For læger er ting som forhudsforsnævring stort set lige så almindeligt som det at handle ind i et supermarked :-)
Vi håber, du kunne bruge svaret. Hvis du vil vide mere, er du altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller ved at ringe. Vores telefonnummer er 70 20 22 66 og vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx139