Spørgsmål:
Hej Jeg er blevet omskåret som 6 årlig og har så længe jeg husker haft nogle knopper eller vorter ved kanten af glans er det måske kønsvorter kan ikke få mig selv til at gå til lægen da det er pinligt håber i kan hjælpe

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Det lyder på det du beskriver, som om det er talgknopper du kan se. Talgknopper er helt almindelige og noget alle har på deres kønsorgan i større eller mindre grad. De er ufarlige og medvirker til, at området omkring pikhovedet forbliver blødt og smidig. Du kan læse mere om talgknopper her
Der er mange unge som synes det er pinligt at gå til lægen med seksuelle problemer. Lægen er professionel og vant til at tale med folk om kroppen og sex. Det lyder usandsynligt at du skulle have kønsvorter, når du har haft dem siden du var 6 år. , men det er synd, hvis skammen holder dig tilbage for at opsøge hjælp. Vi håber meget at du opsøger læge, hvis du vurderer at det du kan se ikke er talgknopper.
Vi håber meget at dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15.00 – 19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinjen
Dreng/Mand på _ år