Spørgsmål:
Hej Jeg har oplevet den seneste tid (måske en månedstid) at min penis ikke kan blive rigtig stiv/hård. Det opleves når jeg har sex med min kæreste eller “hygger” med mig selv.. Jeg har også lagt mærke til at jeg ikke får samme rejsning mere, om morgenen længere eller når jeg er i bad med min kæreste eller ligger og kysser med hende i længere tid uden det skal ende i sex. Jeg er nervøs for hvad det er, i en alder af 38 år, hvor jeg før hen havde det nemt med at få den stiv. Jeg har et meget lav alkohol forbrug, aldrig røget og min vægt er omtrent det samme som den har været ii mange år. Håber i kan hjælpe med en forklaring på mit problem. Hilsen den meget bekymrende mand.

Svar:
Hej,
Det er aldrig rart at gå rundt at være nervøs eller bekymret vedrørende egen krop eller dennes funktion. Der kan være flere årsager til, at det i perioder kan være svært at opretholde en erektion. Disse tæller både enkelte fysiske, men i flere tilfælde bunder det i noget psykisk. Det du beskriver er meget specifikt for lige netop din krop, og vi er derfor ikke i stand til at udtale os kvalificeret omkring, hvad det kan skyldes. Vi vil derfor opfordre dig til at kontakte din læge, som på bedre vis kan hjælpe dig videre herfra.
Såfremt du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx125
Dreng/Mand på _ år