Spørgsmål:
Hej brevkasse. Min kæreste er i den tro, at man som mand kan tabe håret af at onanere/have sex, eller rettere sagt ved at ejakulerer. Jeg tror mere det er en myte, men er ikke helt sikker. Så er det rigtigt, og noget der giver ham grund til at bekymre sig, eller er det en myte?

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Det er en myte at man som mand kan miste håret ved at onanere eller have sex. Din kæreste kan uden af bekymre sig have lige så mange ejakulationer, som han har lyst til. Det er på ingen måde farligt men faktisk godt for kroppen at onanere og have sex, hvis man føler lyst til det. Der findes mange myter om sex og du gør det helt rigtige ved at søge information om emnet.
Vi håber at du har fået svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15.00 – 19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien
Pige/Kvinde på _ år