Spørgsmål:
Hejsa Jeg er en 18 årig dreng fra København Jeg har de seneste par år lagt mærke til at min penis ikke har vokset særlig meget og med det mener jeg at den er omkring 5/6cm slap og 12/13 i stiv tilstand. Jeg har lagt mærke til at mine venners er lidt mere vokset end min egen og derfor er jeg blevet lidt nervøs om der er noget galt, jeg har tidligere haft forhudsforsnævring som først blev opereret da jeg var i en 15/16 års alder og er lidt nervøs for at deg måske kunne være derfor.

Svar:
Hej med dig
Der er ikke noget som tyder på, at forhudsforsnævring og penisstørrelse skal have en sammenhæng. Det skal du derfor ikke være bekymret for.
Ud fra det du beskriver, lyder det heller ikke til, at der er noget galt med din pik. Kroppe, ansigter, hænder og fødder er forskellige fra menneske til menneske, og sådan er det også med drenges og mænds pikke. Pikke har forskellige farver, behåringer, former og størrelser, og lige som et ansigt ser forskelligt ud fra person til person, så ser pikken også forskellig ud fra mand til mand - både når den er slap og stiv. Det gælder også størrelsen, og hvor hurtig den vokser. Hos nogle drenge er pikken allerede færdigvokset som 16-årige, og hos andre vil den vokse helt til de er 20 år. Derfor kan du ikke sammenligne, hvor meget og hvor hurtig din pik vokser med dine venner. Det kan være, at din pik vokser lidt endnu, og det kan være, at den ikke gør. Begge dele vil være lige normalt.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål, ogellers er du meget velkommen til at skrive igen - eller ringe. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19, og du kan ringe til os på 70 20 22 66.
De bedste hilsner Sexlinien
Dreng/Mand på _ år