Spørgsmål:
Hey jeg er en dreng på 17 jeg har et problem og det er når jeg er sexuelt aktiv så kan 1 af mine klunker godt falder sårn ud af sækken men kun når jeg ligger ned det gør for det meste mega ondt kan du forklare hvorfor og om det er farligt

Svar:
Hej med dig
Det er et velkendt – også et lidt sjældent problem. Hos nogle mænd hopper testiklerne op i lysken i nogle stillinger. Tilstanden er ganske ufarlig, men som du selv beskriver, kan den være smertefuld. Testiklen falder ofte tilbage på plads, og trækkes op til lysken af sig selv igen. Tilstanden kaldes også for yoyo-testikel og skyldes en overaktiv testikelmuskel.
Det er alt i alt ikke en sygdom, men mere en tilstand som er til stede hos nogle mænd. Bliver det for generende for dig, eller begynder din testikel at hoppe op og ned for ofte, kan du kontakte din læge.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål, ogellers er du meget velkommen til at skrive igen - eller ringe. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19, og du kan ringe til os på 70 20 22 66.
De bedste hilsner Sexlinien
Dreng/Mand på _ år