Spørgsmål:
Forhuden på min penis kan ikke trækkes hele vejen ned over hovedet. Derudover er det som om der mangler en membran/hinde på penishovedet så det gør utroligt ondt at røre ved hovedet direkte. Er der noget der kan gøres?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Ud fra det du beskriver, kunne det godt lyde som om, at du har en forhudsforsnævring. Det er et rimelig almindeligt problem, som heldigvis - i de fleste tilfælde - let kan behandles enten med en creme eller i meget sjældne tilfælde med en mindre operation.
Vi vil derfor anbefale dig at bestille en tid hos din læge for at blive undersøgt. Lægen vil formentlig udskrive dig en steroidcreme, som ligesom vil 'løsne' forhuden, så den lettere kan glide tilbage. For 8 ud af 10 personer, vil cremen være nok til at løse problemet. I nogle få tilfælde vil det være nødvendigt med en lille operation. Her vil en læge lave et lille snit i forhuden, så den på den måde bliver løsere. Så ja, der er bestemt noget, der kan gøres - det starter med et besøg hos lægen.
I forhold til det med den manglende membran eller hinde på penishovedet. Det er ikke noget, vi umidelbart kan genkende, da penishovedet ikke almindeligvis ikke er dækket af nogen membran. Men det giver alligevel rigtig god mening, at din penishoved er meget følsomt, når du har en forhudsforsnævring: når forhuden ikke kan trækkes helt tilbage er penishovedet ikke 'vant' til at blive rørt så meget. Det kan gøre, at man kan oplever smerter, selv ved en let berøring. Vi vil klart anbefale dig, at spørge din læge om dette også, men formentlig skyldes dette problem også forhudsforsnævringen - og det vil derfor nok også blive meget bedre når forhudsforsnævringen bliver behandlet.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål! Hvis du har brug for yderligere rådgivning, er du altid velkommen til at kontakte os på chat eller telefon: 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15:00 og 19:00.
Hilsen Sexlinien. xx140
Dreng/Mand på _ år