Spørgsmål:
Ved sku ik liiige hva der sker men jeg var sammen med en ordenlig dejlig baddie til en fest, havde drukket lidt men følte ikke det var så voldsomt oggggg så skulle vi til at have sammenleje men jeg ku sku ik rigtig få den op at stå?? Det var SÅ nedren. Hva sker der?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse. Godt du skriver herind og får svar på dine spørgsmål.
Det lyder så nederen! Men det sker faktisk for rigtig mange. Der er mange grunde til at pikken ikke kommer op at stå, når man ønsker det. Du er selv inde på en af årsagerne til rejsningsproblemer; nemlig alkohol. Alkohol påvirker hormonerne i kroppen – kroppens signalstoffer – og derfor bliver der ikke altid sendt signal fra hjernen ned til pikken om, at den skal blive stiv.
En anden årsag kan være, at man er nervøs eller gerne vil præstere godt under sex. Så kan man opleve præstationsangst. Det kan eksempelvis ske, hvis man er sammen med en ordentlig, dejlig baddie. Uanset årsagen til, at din pik ikke lige rejser sig, er det vigtigt at huske på, at det er helt almindeligt. Det siger ikke noget om, hvor meget du har lyst til sex, eller hvor meget du har lyst til den person, som du skal have sex med. Det kan bare betyde, at din krop og din hjerne ikke helt kan blive enige.
Sex er mange ting. Hvis du en anden gang oplever, at rejsningen svigter dig, kan I prøve at have fokus på alt det dejlige sex, som foregår uden en stiv pik. Det kan være kys, berøring, oralsex, at dele fantasier og alt muligt andet.
Hvis du oplever problemer med din rejsning når du er ædru og under onani, kan det være en god idé at være opmærksom på dit generelle helbred. Rejsningsproblemer kan i få tilfælde være et symptom på, at noget ikke er som det skal være i kroppen. I tilfælde hvor rejsningsproblemerne varer i en længere periode er det en god idé at kontakte egen læge.
Vi håber dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien