Spørgsmål:
Hej Jeg har i løbet af det sidste været tvivl om hvor vidt jeg kunne være gravid, har mange af symptomerne. Tingen er jeg er jomfru. Jeg skal nok give en lidt bedre forklaring på hvorfor jeg stadig tror jeg kan være gravid… Det er rigtig nok at mig og min kæreste ikke har haft sex, men i løbet af den seneste tid har jeg utallige sadt oven på ham… og gnedet mig op af ham. Indtil at han næsten kom hver gang… Et par af de her gange har han bare også presset penis op mod min skede(måske ind i, tror det ikke, men ved ikke) og siden at g-streng ikke er de slags underbukser for at holde sig på plads ved jeg som et faktum at jeg ikke var dækket dernede… Så mit spørgsmål er kan jeg være blevet gravid af det på trods af at han havde underbukser på… Ps: Jeg ved at han havde enden præ sperm eller sprem på hans underbukser… ved ikke om det er vigtig info for jeg men føler lidt det er.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Graviditet kan opstå gennem et samleje uden prævention eller ved kunstig befrugtning. Du kan derfor ikke blive gravid af at sidde oven på din kæreste eller ved at gnide jeres underliv mod hinandens. Heller ikke hvis din kæreste havde underbukser på.
Hvis du føler dig meget usikker på, om du er gravid, kan du altid tage en graviditetstest for at være helt sikker og få svar. Graviditetstest er 99 % sikre, hvis du tager dem på dagen efter at din menstruation er udeblevet.
Derudover kan det også anbefales at bruge kondom, hvis I på et tidspunkt skal have penetrationssex for at forhindre graviditet.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive/ringe til os igen på brevkasse, chat eller telefon 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien