Spørgsmål:
Er 17 år og for nogle uger siden havde jeg beskyttet sex hvos jeg mistede min mødom. Siden da har jeg ikke fået min menstruation men har ikke nogle symptomer for graviditet. Er dog blevet lidt større men er ikke 100% sikker på og det kan være graviditet eller for meget junk food

Svar:
Hej med dig
Din menstruation kan blive forsinket, hvis du er nervøs over, om du er gravid. Den sikreste måde at vide, om du er gravid eller ej, er ved at tage en graviditetstest. Du kan købe en test i diverse supermarkeder og apoteker. Husk, at du stadig kan blive gravid, selvom det er første gang du har haft sex.
Vi håber, at det var svar nok på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien