Spørgsmål:
Okay Jeg har en kvindelig kæreste som jeg har givet finger til nogle gange nu Men jeg vil rigtig gerne lave mere end finger Men jeg ved ikke hvordan man kommer videre fra finger til sex Før k kommer med et svar så skal i vide at hun typisk har noget nattøj eller sweatpanys på da hun er meget usikker på sig selv

Svar:
Hejsa og tak for dit spørgsmål.
Det er en helt naturlig ting at være nysgerrig og have lyst til at tage det næste skridt i din alder. Og mega dejligt at man kan gøre det i en tryg relation med sin kæreste. Det bliver sikkert en rigtig dejlig oplevelse for jer begge to.
Det fremgår ikke helt af dit spørgsmål om I har snakket om det. Vi kommer derfor til at tænke på om I mon har haft den snak allerede?  Det er i hvert fald et rigtig godt sted at starte. Hvis I begge ved hvad I går ind til, og har aftalt at have penetrationssex med hinanden, så skal du heller ikke bryde hovedet med hvordan I rent praktisk tager det skridt.
Hvis I ikke har haft den snak er det en god ide at tænke over, hvordan og hvornår det er bedst for jer at snakke om det. Det ved I aller bedst selv.
Et forslag kunne være at tage snakken helt uden for soveværelset.
Hvis I snakker om det i en helt stille og rolig setting, tror vi måske på at I begge to har bedst mulighed for at udtrykke hvad I har lyst til, og hvad I ikke har lyst til. Hvis man tager snakken imens man allerede er lidt i gang, så kan det være at man bliver grebet af stemningen og kan komme til at sige ja til noget man måske ikke har lyst til. Det skal dog siges at de ting man har sagt man gerne vil, og det man har lyst til i situationen godt kan ændre sig, af den ene eller den anden grund, og derfor er det også rigtig vigtigt at tjekke ind med hinanden når man er nøgne. Men hvis I nu har sat rammerne på forhånd, bliver det måske nemmere at navigere i situationen for jer begge to? Det kan måske virke som en svær snak at starte – og det er helt okay hvis du har det sådan. Men vi tror virkelig på, at det kunne være en måde at give jer selv de bedste forudsætninger.
Du skriver at din kæreste er usikker på sig selv, og helst vil beholde noget af tøjet på. Nu kender vi hende jo slet ikke så godt som dig, men hvis hun har nogle usikkerheder – er det måske ekstra vigtigt at I får en god snak inden I kaster jer ud i det? Måske har hun gjort sig nogle af de samme tanker som dig, men måske er der nogle ting, der ville være rare for hende at have snakket om på forhånd. Måske er der også nogle ting du er usikker på, som kunne være rare at have snakket om?
Er der f.eks nogle steder eller måder du godt kan lide at bliver rørt? Eller nogen ting du ikke har så meget lyst til? I har jo sikkert begge to en forestilling om hvordan sådan noget foregår, og det er er rart at have forventningsafstemt med hinanden inden man kaster sig ud i det. Det er også altid en god ide, at have snakket om hvilken prævention man skal bruge, og hvem der lige skaffer det😊 Hvis i har delt nogle af alle de tanker med hinanden, så bliver det måske også nemmere, dejligere og mere flydende for jer at have sex med hinanden for første gang.
Der er mange måder man kan have sex med hinanden, og det vigtigste er at i finder et tempo der er trygt og godt for jer begge. Og den eneste måde man kan være sikker på det, er at snakke sammen om det.
Vi håber du kunne bruge svaret til noget.
Du er også altid velkommen til at skrive eller ringe til os på 70 20 22 66
Mvh Sexlinien